неделя, 28 юли 2013 г.

Берлускони е готов за затвора


Бившият италиански министър-председател Силвио Берлускони е убеден, че ще бъде оправдан от Касационния съд на страната по делото за финансови машинации в медийната група "Медиасет", но в случай, че присъдата бъде потвърдена, той е готов да влезе в затвора.

"Независимо от всичко аз съм убеден, че Касационният съд ще ме оправдае във вторник (30 юли). Но ако това не се случи, няма да бъда изгнаник като Бетино Кракси", каза Берлускони в интервю за вестник Libero Quotidiano, цитирано от БГНЕС. Милиардерът и политик намеква за Бетино Кракси, премиер на Италия в периода 1983-1987, който през 1994 избяга в Тунис, за да не бъде арестуван по обвинение в корупция.



"Няма да се съглася с някакъв вид изправителна работа, сякаш съм някой престъпник, който трябва да бъде превъзпитан. Аз съм почти на 78 години, имам право на домашен арест, но ако ме осъдят, ако те поемат тази отговорност, тогава ще вляза в затвора", каза Берлускони.

Делото "Медиасет" е един от най-шумните съдебни процеси, свързани с бизнес дейността на Берлускони. През октомври 2012 година съдът в Милано осъди бившия премиер на четири години лишаване от свобода. При това срокът, който той трябва да излежи в затвора, беше съкратен автоматично до 1 година. Това е факт заради закона за помилване от 2006 година. През май Апелативният съд потвърди присъдата на съда от първа инстанция и постанови, че сенатор Берлускони не може в течение на пет години да заема държавна длъжност.

На 30 юли Касационният съд ще произнесе окончателното решение по това дело. Ако той потвърди присъдата, специален орган на Сената ще трябва да обсъди въпроса за лишаването на Берлускони от парламентарен имунитет. В този случай бившият премиер на Италия ще трябва да напусне политиката.

Actualno.com
.......................................................................................................
.......................................................................................................

Няма коментари:

Публикуване на коментар